پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۳/۲۴

ترابی، سرپرست معاونت سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قزوین:

پروژه‌های سرمایه‌گذاری اقتصاد سنجی می‌شود

ترابی، سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قزوین گفت: با رویکرد جدید طرح‌ها برای سرمایه‌گذاری در 7 مرحله ارزیابی می‌شود که اقتصاد سنجی در اولویت آن قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری  قزوین؛ علیرضا ترابی، در جلسه غیرعلنی شورای شهر به تشریح وضعیت پروژه‌های  شهرداری پرداخت و گفت: معاونت سرمایه‌گذاری از سال 88 که تاسیس شده‌، تاکنون 29 پروژه به مبلغ کل  779 میلیارد تومان دردست اقدام قرار گرفته‌ است.

وی ادامه داد: براین اساس 8 پروژه به مرحله  انعقاد قرارداد نرسیده‌؛ اما آورده سرمایه‌گذار در پروژه‌های به اتمام رسیده 238 میلیارد تومان بوده‌است.همچنین آورده سرمایه‌گذار در پروژه‌های در حال اجرا 127 میلیارد تومان،در پروژه‌های راکد 119 میلیارد تومان و در پروژه‌های اجرا نشده 294 میلیارد تومان بوده‌ است.

ترابی خاطرنشان کرد: با توجه به این نتایج، معاونت با بازنگری بر سیاست‌های گذشته، به روش‌های مناسب تری دست یافته‌است.

به گفته وی، معاونت 138 جلسه برای بررسی پروژه‌های نیمه تمام با معاونان و مدیران شهرداری و سرمایه‌گذاران برگزار کرده که به ارائه راهکار و مصوبه منجر شده‌ است.

 سرپرست سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قزوین افزود:  پس از شناسایی مشکلات پروژه‌ها با شهردار، مدیران ومعاونان  شهرداری جلسه‌ای برگزار شد که 30 مصوبه در پی داشت تا پروژه‌های راکد و در حال اجرای سال‌های گذشته تعیین تکلیف شوند؛ حتی برخی پروژه‌ها در حال فسخ قرارداد است تا با سرمایه‌گذاران جدید وارد مذاکره شود.

ترابی در ادامه با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری دوباره مورد ارزیابی قرار گرفته‌است، از مذاکره با حدود 50 سرمایه گذار خبرداد که تاکنون برای آن‌ها شناسنامه تعریف شده و گردش مالی آن‌ها بررسی و امتیاز داده شده‌است، تا اگر به مرحله قرارداد رسید، مشکلات گذشته تکرار نشود.

وی همچنین  به رویکرد جدید معاونت سرمایه گذاری اشاره کرد که برخلاف گذشته مجموعه در تلاش است، به سرمایه‌گذار طرح داده می‌شود تا براساس آن، پروژه به پیش برود.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری شهرداری قزوین در توضیح بیشتر گفت: در واقع باید طرح سرمایه‌گذاری، هفت مرحله را گذرانده باشد، بر روی طرح مطالعه جامع شده‌ باشد، طرح اقتصادسنجی شود، نوع مشارکت مشخص شود، شهرداری مجوزهای لازم را اخذ کرده‌باشد، بازاریابی و بعد قرارداد منعقد شود. سپس پروژه نظارت شود.

به گفته وی، درحالی که یکی از وظایف معاونت سرمایه گذاری ارائه راهکارهاست، تا بتوان شهرداری را به سمت درآمد پایدار سوق دهد وازاتکا تنها به جذب درآمدهای ناپایدار مثل اخذ عوارض  نوسازی و ساخت نباشد؛ اما سیاست‌های گذشته چندان در این مسیر نبوده‌؛ از این رو معاونت سرمایه‌گذاری درحال بازنگری در برخی از پروژه‌هاست.

 ترابی در مورد نحوه همکاری با شورای عالی سرمایه‌گذاری که سئوال یکی از اعضای شورا بود، گفت: معاونت سرمایه گذاری در مورد شورای عالی سرمایه گذاری با توجه به بخشنامه‌ای که دولت اعلام کرده، عمل می‌کند؛البته نظارت لازم است، اما نباید به گونه‌ای باشد که مانع از سرمایه گذاری شود که خود پروسه سرمایه گذاری به اندازه کافی زمان بر است.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: که  باید زیرساخت‌ها مهیا شود تا روند سرمایه گذاری تسهیل شود.

در این جلسه مدیرحوزه سرمایه گذاری، در مورد آخرین وضعیت پروژه‌های منعقد شده و اجرا نشده مهد قرآن، آفتاب و مهتاب، سالن ورزشی اسکواش، استخر سرپوشیده، شهرک محتوا سی‌جی‌آی، مرکز نظارت و مونیتورینگ ای‌تی‌اس و سرویس بهداشتی پرتابل به شورای شهر گزارش داد.  

پایان پیام

تصاویر مرتبط