شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۰۷

ترابی، معاون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری قزوین :

احداث مجتمع های خدماتی، اقامتی و تفریحی می تواند در تقویت گردشگری موثر باشد

ترابی، معاون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری قزوین گفت: مجتمع های خدماتی، اقامتی و تفریحی می تواند در تقویت گردشگری جاده ای و حتی اکوتوریسم موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری قزوین؛ علیرضا ترابی در جلسه کمیته کارشناسی ساخت مجتمع چند منظوره سیتی سنتر قزوین گفت: در دسترس نبودن گردشگران به امکانات مناسب در مسیرهای بین شهری، رستوران های با کیفیت و نیز مکان هایی برای ارائه خدمات فنی مناسب به خودروها، کمبود فضاهای خدماتی و تجاری، به عنوان یکی از نقاط ضعف نظام گردشگری کشور است.

او ادامه داد: براین اساس باید ساخت مجتمع های اقامتی، گردشگری، رفاهی و خدماتی در دستور کار قرار گیرد؛ البته باید در ساخت این مجتمع ها معیارها و ضوابطی را رعایت کرد.

به گفته ترابی، با توجه به جانمایی این پروژه در جوار اتوبان یکی از گروههای هدف مسافرین و گردشگران غیر بومی هستند، لذا پژوهش ها نشان می دهد 4 معیار مدت زمان خستگی رانندگی، سرویس خودروها و وسیله نقلیه، عوامل معنوی کیفیت سفر و نقاط برجسته و عوارض شهری از جمله مواردی هستند که باید در ساخت مجتمع ها در نظر گرفته شود.

معاون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی خاطر نشان کرد: بنابر همین پژوهش، اگر معیارهای یاد شده در جانمایی استراحتگاه های بین راهی با امکانات قابل ارائه در این مکان ها لحاظ شود، با ایجاد امکان توقف رانندگان وسایل نقلیه در سفرهای بین شهری، احتمال وقوع حوادث رانندگی جاده ای هم کاهش می یابد.

او در ادامه به پروژه مجتمع اشاره کرد و گفت: این مجتمع چند منظوره که اقامتی، تفریحی و رفاهی و تجاری است، در ضلع شمالی اتوبان جانمایی شده است.

معاون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی، نوع سرمایه گذاری این پروژه را مشارکتی و با ارزش 85 میلیارد تومان اعلام کرده است.

پایان پیام

تصاویر مرتبط