پنجشنبه ۱۳۹۷/۱۲/۱۶

ترابی:

قرارداد مشارکت و سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی دیتا سنتر منعقد شد

علیرضا ترابی، معاون سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری قزوین، گفت: قرارداد پروژه مشارکت و سرمایه گذاری دیتا سنتر به ارزش بیش از 3000میلیارد ریال به امضای دکتر صفری شهردار قزوین و مهندس زرافشان مدیرعامل هلدینگ مبین ایران رسید.

به گزارش روابط عمومی معاونت سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری قزوین؛ ترابی گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 45 هزار متر مربع در ضلع شمالی اتوبان قزوین-رشت و قزوین-زنجان احداث می شود.

معاون سرمایه گذاری شهرداری خاطرنشان کرد: بهترین جانمایی با مزیت های مختلف اجرایی این پروژه پس از ارزیابی های فنی از سوی سرمایه گذار انجام پذیرفته و کلنگ زنی این پروژه طی هفته های آینده انجام خواهد شد.

ترابی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت شهری توسعه گردشگری با ایجاد زیرساخت های لازم می باشد، لذا با احداث این پروژه بسترهای لازم جهت توسعه شهر هوشمند بیش از پیش فراهم می شود.

این مقام مسوول گفت: با توجه به اهمیت و توسعه روزافزون فناوری های نوین در کشور و همچنین نقش برجسته ی مراکز داده، در جوامع امروزی، هم اکنون موضوع مراکز داده بیش از هر زمانی در کشور مطرح هستند، بنابراین توجه به موضوعات و چالش های پیش روی این پروژه از اهمیت ویژه‌های برای مجموعه مدیریت شهری برخوردار است.

ترابی اظهار کرد: یکی از مهم ترین موضوعات مورد نیاز جهت احداث مراکز داده  تامین استانداردهای لازم در خصوص جانمایی است، همچنین موضوعاتی نظیر امنیت در مواجهه با سیل، زلزله، احتمال حملات الکترونیکی و غیره الزامی است.

وی افزود: در یک نگاه کلی با این تمهیدات می توانیم  نیاز به سرمایه‌گذاری مجزا برای شرکت ها را تامین و هرکدام به هرمقداری از فضای دیتاسنتر نیاز دارند به صورت Pay as You Go شارژ کرده و استفاده می‌کنند.

ترابی در ادامه گفت: از دیگر خدمات پروژه دیتا سنتر سرويس دهی مستمر به مشتريان است، از این رو با توجه به امكان قطع برق به دلايل مختلف همچون حوادث غيرمترقبه یا حملات سایبری و غیره نياز به سيستم برق پشتيبان الزامی است، به همین دلیل ژنراتورهای قوی نيز در مركز دادهای وجود دارد تا در صورت قطع بلندمدت برق، سرويس دهی بدون وقفه انجام شود.

معاون شهردار ضمن بیان اینکه ایجاد این مرکز بسترساز کاهش هزینه ها برای شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های شهر را فراهم می کند، افزود : به‌ طور مثال دیگر یک شرکت کوچک نیازمند صرف هزینه های کلان جهت تامین تعداد زیادی سرور و استوریج ندارد و هزینه زیرساختش بسیار کاهش می یابد و فقط با چند لپ‌تاپ و استفاده از سرویس کلود دیتاسنتر هر ظرفیتی از پردازش، حافظه، سی پی یو، شبکه و... که نیاز دارد، می‌تواند دریافت کند.

 ترابی تاکید کرد: به واسطه امنیت بسیار بالای این شبکه حتی شبکه بانکی نیز می‌تواند دیتا سنترهایشان را به این مرکز منتقل کرده زیرا احداث این مرکز علاوه بر کاهش هزینه‌ها به پشتیبانی و حفاظت اطلاعات در چند نقطه مختلف نیز کمک می‌کند.

پایان پیام.

 

تصاویر مرتبط