یکشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۰۴

گنجي، معاون شهردار قزوين:

بستر اجراي پروژه‌هاي مشترک با سرمايه گذاران ايتاليايي فراهم شد

مائورو کونچاتوري سفير ايتاليا در ايران همراه با آدولفو اورسو مشاور اقتصادي سفارت ايتاليا در ايران در بازديد از جاذبه‌هاي تاريخي شهر قزوين همراه با مديران ارشد استان درباره راه‎کارهاي توسعه مبادلات اقتصادي،فرهنگي و علمي با يکديگر به تبادل‌نظر و گفتگو نشستند

به گزارش روابط عمومي معاونت سرمايهگذاري و مشارکت شهرداري قزوين؛ ناصر گنجي، معاون سرمايهگذاري و مشارکت شهرداري قزوين در جريان بازديد هيات بلند پايه ايتاليايي از قزوين گفت: در جريان سفر هياتي از کشور ايتاليا  به رياست سفير اين کشور به قزوين، بسترهاي لازم براي اجراي پروژه‌هاي مشترک اقتصادي، علمي و فرهنگي با سرمايه گذاران ايتاليايي فراهم شد.

وي با استقبال از گسترش مناسبات فرهنگي بين قزوين و پروجا ابراز کرد: با توجه به شباهت‌هاي تاريخي، علمي و جغرافيايي شهرهاي مزبور، پيشنهاد انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگي براي اين شهرها مطرح شد که مورد استقبال طرفين مذاکره قرار گرفت.

اين مقام مسوول بيان کرد: در همين ارتباط موضوع دعوت شهردار قزوين از سوي شهردار پروجا  جهت عقد اين پيمان براي سفر به کشور ايتاليا و بازديد از اين شهر مطرح شد که مي تواند مبناي مناسبي براي بسياري از رويدادهاي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي براي هر دو شهر باشد.

وي افزود: انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگي زمينه اي مناسب براي گسترش مراودات اقتصادي، فرهنگي و علمي بين شهرهاي قزوين و پروجا ايتاليا را فراهم خواهد کرد.

گنجي خاطر نشان کرد: به همين جهت در تاريخ 8 تا 10 فوريه سال جاري هياتي فني-کارشناسي از کشور ايتاليا براي بررسي بسترهاي مناسب همکاري‌هاي في مابين در زمينه هاي حمل و نقل ريلي، انرژي هاي پاک، هتلينگ و ... به قزوين سفر خواهند کرد.

معاون سرمايه گذاري و مشارکت شهرداري قزوين اظهار کرد: شهر قزوين از پتانسيل‌هاي فراواني در سرمايه گذاري در حوزه هاي اقتصادي، فرهنگي، گردشگري و علمي برخوردار است که مي تواند با حضور سرمايه گذاران بخش هاي خصوصي داخلي و خارجي متبلور و جامه عمل پوشانده شود.

سفير کشور ايتاليا در ايران نيز گفت: قزوين از ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي سرمايه گذاري خوبي در زمينه هاي اقتصادي، علمي و فرهنگي برخوردار است و خرسند خواهيم شد که بتوانيم از اين بسترها در جهت توسعه همکاري‌هاي في مابين استفاده کنيم.

در ادامه وي امضاي تفاهم نامه هاي اقتصادي، فرهنگي و علمي في مابين را فرصتي مغتنم براي هر دو کشور و آن را مايه خوشبختي دوران مديريتي خويش بر شمرد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط