چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۳/۰۲

ترابی، سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین:

معاونت سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین با یک سرمایه‌گذار اسپانیایی برای تولید برق از زباله وارد مذاکره شد

علی رضا ترابی، سرپرست معاونت سرمایه گذاری شهرداری قزوین از مذاکره با یک شرکت اسپانیایی برای سرمایه‌گذاری جهت احداث سامانه تفکیک و تولید انرژی از زباله خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قزوین؛ علی‌رضا ترابی در دیدار با  وینسته پاسکوا، مدیرعامل شرکت ایگرین اسپانیا (Egreen) برای تفکیک، پردازش، بازیافت و زباله سوزی گفت: روزانه 250 تن زباله در قزوین تولید می شود و به دلیل تفکیک حداقلی زباله‌های خشک و تر از سوی مردم، تنها حدود هشت درصد آن قابلیت تبدیل به مواد بازیافتی را دارد.

او ادامه داد: از آنجایی که کشور با بحران محیط زیست رو به رو است، بازیافت زباله می‌تواند بخشی از مسائل را کاهش دهد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: درحالی که کشور و به خصوص استان با کاهش ذخایر آبی  و خشکسالی رو‌به رو است، با تولید برق از طریق بازیافت زباله هم می‌توان به محیط زیست کمک کرد و هم ذخایر آبی را حفظ کرد.

 پاسکوا در این دیدار در مورد فعالیت‌های شرکت ایگرین گفت: این شرکت در زمینه تولید برق از بازیافت زباله و کود فعالیت می‌کند؛ البته در حال حاضر، حوزه فعالیت آن در حوزه یورو و با کشورهای ایتالیا، آلمان و فرانسه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر براساس استاندارد جهانی، حدود 45 درصد از زباله بازیافت می‌شود؛ اما این شرکت، از زباله حدود 65 درصد  بازیافت می‌کند.

البته به گفته مدیرعامل شرکت اسپانیایی، در آلمان و اتریش حدود 50 درصد زباله  بازیافت می‌شود.

همچنین این سرمایه‌گذار اعلام کرد: کامیون‌های مکانیزه این پروژه را تامین می‌کند و علاوه بر زباله‌های خانگی، زباله‌های ساختمانی و بیمارستانی را هم می‌تواند بازیافت کند؛ حتی با همین سامانه امکان فرآوری زباله‌های دفن شده وجود دارد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط