پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۴/۱۴

ترابی، معاون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری قزوین:

شهرداری برای کاهش آلایندگی ها مزرعه خورشیدی ایجاد می کند

ترابی، معاون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین برای کاهش آلایندگی های محیط زیستی به دنبال انرژی های تجدید پذیر، همچون انرژی خورشیدی است.

به گزارش روابط عمومی معاونت سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری قزوین؛ علیرضا ترابی در جلسه کارشناسی ایجاد مزرعه خورشیدی که با حضور سرمایه گذار این موضوع برگزار شد، افزود: هنوز در آغاز راه هستیم; اما تلاش می شود با بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر، ضمن استفاده بهینه از این نعمت خدادادی، از تخریب بیشتر محیط زیست جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار حفظ محیط زیست، سوخت های فسیلی (نفت و گاز و زغال سنگ) سرانجام روزی به پایان می رسند; بنابراین از نگاه استراتژیکی هم باید بیشتر به انرژی های پاک توجه کرد.

معاون سرمایه گذاری شهرداری قزوین با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهایی است که نه تنها بر روی کمربند خورشیدی واقع شده، بلکه پتانسیل بسیار بالایی برای استفاده از انرژی خورشیدی دارد، افزود: قزوین هم از این امر مستثنا نیست و به همین منظور شهرداری با این نگاه، درصدد حمایت و تشویق سرما یه گذاران برای سرمایه گذاری در پروژه هایی از این دست است.

به گفته ترابی، توجه به مساله ی انرژی های پاک در کشور رو به گسترش است و شهرداری هم در پی سیاست های دولت و برای کسب درآمد پایدار مصمم است با جذب متخصصان خارجی و داخلی هر چه محکم تر در این عرصه گام بردارد.

معاون سرمایه گذاری شهرداری قزوین، در مورد جزییات پروژه مزرعه خورشیدی گفت: پروژه مزرعه خورشیدی در زمینی به مساحت 15 هکتار در حاشیه شهر قزوین احداث می شود و تجهیزات فنی این پروژه 10 مگاواتی با تکنولوژی روز اروپا "آلمان" خواهد بود.

گفتنی است; معاونت سرمایه گذاری برای رسیدن به نتیجه مطلوب در حال بررسی و ارزیابی پروژه مزرعه خورشیدی است.

پایان پیام

تصاویر مرتبط