شنبه ۱۳۹۷/۰۴/۲۳

ترابی، معاون سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری قزوین:

طراحی شهری اصولی، موجب امنیت شهروندان می‌شود

ترابی، معاون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری قزوین گفت: طراحی شهری مناسب می تواند بر ارتقای کیفیت زندگی انسان معاصری موثر باشد که با مشکلات و دغدغه های بسیاری رو به رو است‌.

به گزارش روابط عمومی معاونت سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری قزوین‌‌؛ علیرضا ترابی در جلسه بررسی طرح‌های مطالعاتی پروژه‌های سازمان خدمات طراحی، با بیان این مطلب افزود:  ازآنجایی که طراحی شهری، به‌طور مستقیم با روابط انسانی درتعامل است، می‌تواند موجب افزایش کیفیت و یاعدم کیفیت فضاهای شهری شود؛ ازاین رو طراحان و برنامه ریزان شهری با نگا‌ه‌های عمیق  و کارشناسی می‌توانند با سامان دهی و طراحی هرچه بهتر اینگونه فضاها، ذهن انسان پرمشغله امروزی را آرام کنند.

او با بیان اینکه طراحی شهری اصولی می‌تواند حس امنیت و آرامش را در شهروندان افزایش دهد،ادامه داد: به همین اندازه هم می‌تواند حس ترس و ناامنی را در شهروندان به خصوص بانوان و کودکان دو چندان کند.

وی اضافه کرد: براین اساس،معاون سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی از سازمان خدمات طراحی شهری خواست که در طرح‌های شهری، به نیاز و خواسته شهروندان توجه بیشتری کند.

ترابی همچنین خاطرنشان کرد: در رویکرد مدیریت شهری جدید، ارائه طرح از سوی شهرداری به سرمایه گذار، از ملزومات سرمایه گذاری است، تا سیمای شهری به شلختگی و ناموزنی دچار نشود؛ البته این رویه مطلق نیست و سرمایه گذار هم می‌تواند ایده های خود را ارائه دهد.

در ادامه مديرعامل سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين، به  53 پروژه اشاره کرد که این سازمان طرح هایی برای آن ها تهیه کرده‌ است.

محمداسماعيل حافظي درمورد این پروژه ها گفت: برخی از این پروژه ها، مطالعه و ارزیابی شده و حتی برای تعدادی از آن‌ها طراحی سه بعدی تهیه شده است.

گفتنی است؛  پروژه گلخانه شهر، باغ مفاخر، پارک های مسافر، احیاء و ساماندهی گاراژهای درون شهری، BRT، بارانداز شهر و ...  از جمله طرح های مطالعاتی است که توسط سازمان خدمات طراحی شهری تهیه  کرده و در این جلسه ارائه شد. 

پایان پیام

تصاویر مرتبط